W bezpośredniej styczności z budynkiem magazynu można umiejscowić silos drewniany lub z tworzywa sztucznego o pojemności 70-900 m3. Silos może być powiązany technologicznie z układem automatycznej wytowrnicy solanki (pracującej w trybie ciągłym). Załadunek silosa odbywa się przy pomocy przenośnika pneumatycznego bądź taśmowego jak i również jest on przystosowany do załadunku z cementowozów przystosowanych do transportu soli.

Przeznaczeniem silosu jest całoroczne magazynowanie soli drogowej.
Do napełnienia silosu należy używać soli drogowej (NaCl): suchej, sypkiej, z domieszką środka zapobiegającego zbrylaniu (tzw. antyzbrylacza) o gęstości 12kN/m3. Zawartość wody w soli drogowej może wynosić max 3% zgodnie z Wytycznymi Zimowego Utrzymania Dróg z 2006 roku Instytutu Badawczego Dróg i Mostów ISBN 89-89252-95-3 stanowiących załącznik do Zarządzenia Nr 18 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 30 czerwca 2006 roku.
Obsługa silosa jest bezproblemowa i ogranicza się do napełnienia go solą drogową oraz załadunku posypywarek.
Silos składa się z:
- zasobnika
- nóg podporowych
- drabin komunikacyjnych
- podestu górnego z włazem kontrolnym
- podestu lub kilku podestów pośrednich
- instalacji załadowczej – pneumatycznej
- elektronicznego systemu wagowego
Drewno jest materiałem naturalnym, reagującym na warunki atmosferyczne czyli zmiany temperatury i wilgoci. W celu zabezpieczenia przed warunkami i środowiskiem drewno jest impregnowane w wannach zanurzeniowych zgodnie ze specjalnie opracowaną metodą wykorzystywaną przy budowie silosu na sól. Dodatkowo konstrukcja i poszycie jest pokryte impregnatem koloryzującym.
Nogi podporowe są wykonane ze stali o podniesionych paramatrach wytrzymałości. Całość konstrukcji oraz wszystkie połączenia śrubowe ocynkowane ogniowo.
Dach silosu zabezpieczono przed zjawiskami atmosferycznymi, w tym opadami i silnym wiatrem.
Drabina, podesty, bariery ochronne i zwyżka nasypowa są standardowe wykonane z drewna litego i klejonego impregnowanego w wannach zanurzeniowych zgodnie ze specjalnie opracowaną metodą wykorzystywaną przy budowie silosu na sól. Istnieje możliwość wykonania drabin, podestów i barier ze stali ocynkowanej ogniowo lub ze stali nierdzewnej.
Spust (wylot u dołu silosa) jest wykonany ze stali ocynkowanej ogniowo. Do spustu przyspawane są walcowe koła zębate także ocynkowane ogniowo i zabezpieczone są dodatkowo przed zatarciem przy użyciu smaru pomiędzy kołem zębatym i klapą segmentu. Jest to szczególnie istotny element silosu ze względu na ciągły kontakt z solą zgromadzoną w silosie.
Betonowe podpory – fundament. Jego konstrukcja jest zależna od rodzaju silosa, podłoża i zabezpieczona jest zgodnie ze sztuką budowlaną.
Silos jest wyposażony w wymagany sprzęt bezpieczeństwa oraz oznaczenia dotyczące zasad zapobiegania wypadkom.